Tuesday 11 October 2011

PAS JAHAT : PAS buat lawak hudud (part 2)

By Tun Maharezza II · Last edited about 7 months ago · Edit Doc · Delete
 
Bila PAS bercakap tentang hudud pastinya mereka akan beri alasan kerajaan BN kerana menolak perlaksanaannya.Namun sampai bila kita hendak mendengar segala alasan yang membosankan ini.

Jika mereka hendak melaksanakan mereka sebenarnya boleh melaksanakannya tanpa meminta persetujuan pusat.Mereka boleh melaksanakannya dinegeri yang mereka perintah.

Di Kelantan yang mereka kuasai selama ini langsung tidak wujud apa yang dikatakan hudud.Di Kelantan masih sama dengan negeri2 yang lain hanya membezakan kononnya mereka melakukan hukum hudud namun tidak wujud hudud di negeri yang dikatakan Serambi Mekah itu.

Jika tidak dilakukan semuanya mereka boleh lakukan sedikit demi sedikit dan menjadikannya sebagai contoh kepada negeri2 yang lain di Malaysia ini.Hakikatnya mereka hanya pandai melemparkan segala-galanya dengan menyalahkan kerajaan pusat.

Jika ambil contoh kejadian rogol di Kelantan hukumannya masih sama dengan negeri lainnya.Kenapa dan mengapa mereka tidak tampilkan 4 orang saksi seperti yang terdapat didalam hudud ?

Sedangkan negeri itu dikuasai oleh mereka dan mereka juga boleh mengunakan mahkamah syariah jika menghadapi kes2 yang memerlukannya.

Sebenarnya mereka pemimpin PAS sangat petah membelitkan kata2 kepada setiap apa yang mereka keluarkan.Hari ini mereka akan kata laksanakannya namun besuk mereka kata tidak boleh dan salahkan kerajaan pusat.

Jika dulu mereka mendapat tentangan dari musuh islam DAP, kini DAP telah menjadi sekutunya namun tetap tidak dapat melaksanakannya.Sebab salah satu dari syarat perjanjian antara PAS dan DAP untuk bergabung adalah penghapusan penubuhan negara Islam.

Mereka para pemimpin PAS sanggup mengadaikan agama,bangsa dan segala pegangan mereka demi untuk menambat hati masyarakat Cina amnya untuk menyokong mereka.

Dalam kontek ini mereka menjadikan kerajaan pusat sebagai helah melepaskan diri setiap kali diajukan persoalan yang sama.

Dengan membelitkan sedikit isi kandung Al Quran dan hadis para penyokongnya yang kebanyakan tidak memahami dan kurang memahami agama bertepuk dan bersorak sama2 menyalahkan kerajaan tanpa berfikiran panjang.

Sebenarnya para pemimpin PAS begitu mengula-gulakan penyokong taksub mereka dengan mengunakan tafsir2 tidak tepat dan ada kalanya mengunakan tipu daya menakut-nakutkan dengan dosa dan pahala semata untuk meraih sokongan.

Sebenarnya mereka sendiri tidak memahami apa yang dikatakan hukum hudud disebabkan itulah mereka berasa berat untuk memulakannya secara sedikit-demi sedikit.Apa yang mereka tahu hanya untuk mendapatkan sokongan dengan pelbagai cara dan menghalalkan apa saja asalkan mereka mendapat keuntungan.

Demi mendapat kuasa politik dan berkuasa mereka yang tidak tahu apa itu hudud mendakwa tahu apa itu hudud dalam masa yang sama tidak faham apa itu hudud.Itulah hudud ala PAS yang hanya akan dilaksanakan cukup dengan niat saja tidak perlu dengan perbuatan kemudian menyalahkan pehak kerajaan pula.

Fikirkanlah....



No comments:

Post a Comment