Thursday 20 October 2011

Siapa Jahat: TM VS PAS (pelbagai isu)


Kepada TUN MAHAREZZA II:
1.Apa hukum mengundi pemimpin yang tak beriman dengan Al-Quran???? Cnth : Aurat dan Bersalaman dengan bukan muhrim...
2.Mengapa UMNO sering laungkan HIDUP MELAYU tapi bukan ISLAM?????
3.Mengapa mesti persoalkan kerjasama PAS dan DAP sedangkan Rasulullah pernah menggunakan khidmat SALMAN seorang kafir ketika peristiwa hijrah????
4.Apa bukti UMNO perjuangkan Islam kalau pemimpin sendiri boleh menari poco-poco????
5.Khalifah Uthman bin Affan memerintah 2/3 dunia tapi mampu berjemaah, memberi tazkirah dan berkhutbah di Masjid, mengapa perkara ini tidak mampu dibuat oleh pemimpin UMNO yang hanya memerintah Malaysia hanya sebesar kuman???
6.Senaraikan Ayat Al-Quran yang tiada berkenaan dengan politik sehingga UMNO melarang berpolitik di MASJID????
7.Berapa banyak hukum yang diambil dalam Al-Quran selama 54 tahun memerintah Malaysia???

*Saya berikan 7 soalan... Jawab semua... jangan berdalih dan jawab ikut turutan... Jawapan rasional... Berbicara berpandukan AL-QURAN DAN HADIS bukan akal semata2.... SILAKAN TUN MAHAREZZA II....

------------------------------------------------------------------------------------


  • Tun Maharezza II Kepada TUN MAHAREZZA II:
    1.Apa hukum mengundi pemimpin yang tak beriman dengan Al-Quran???? Cnth : Aurat dan Bersalaman dengan bukan muhrim...//////////////////////////-------------------- saya jwb...
    3 hours ago · Like


  • محمد أليف أحمد ماهر ‎????
    3 hours ago · Like


  • Tun Maharezza II hukum mengundi pemimpin yg x beriman ? hahaha....'' pemimpin yg x beriman '' ,pemimpin ini x beriman kerana isu aurat dn muhrim , x tutup aurat yg menjadi perkara wajib...itu mmg salah dn berdosa tetapi x sampai mengugat akidah seseorang umat islam itu...tetapi dlm kes yg sdr timbulkan....seolah pemimpin x beriman langsung sehingga tergugat akidahnya....soalan yb amatlah subjekjtif dlm situasi ini , dn sdr berniat kurang baik apabila mencadangkan soalan spt ini.
    3 hours ago · Like ·   2 people


  • Tun Maharezza II lagipun , pengundi mengundi parti poltik ,secara dasarnya...pengundi x mengndi pemimpin , pengundi mengundi mparti poltik dn dasar perjuanganya.
    3 hours ago · Like ·   3 people


  • محمد أليف أحمد ماهر Ini bukan soalan subjektif... Nak perjuangkan Islam perlu ikut...
    3 hours ago · Like


  • Tun Maharezza II saya x pasti lah , tahap x beriman yg yb berikan kpd pemimpin yg yb maksudkan...dn saya perlu tahu bagaimankah yb takrifkan pemimpin itu x beriman ? apkah kaedah yg yb gunakan dlm menjatuhkan hukum bahawa seseorang pemimpin itu tarafnya x beriman ?
    3 hours ago · Like ·   2 people


  • محمد أليف أحمد ماهر Kalau pemimpin tiada, Parti UMNO pun tak kan ada Tun ooiii...
    3 hours ago · Like


  • Tun Maharezza II yb tanya saya jwb..jgn nak menyelit..biar saya habiskan dulu..jgn gelojoh..klu yb nak cabar hujah saya...hujah point to point..buykan bag alasan saja..hujah dgn konstruktif yb,..jgn malukan pendakwahan islam !
    3 hours ago · Like ·   5 people


  • محمد أليف أحمد ماهر Hukum menutup Aurat adalah WAJIB dan HARAM bersentuhan sesama bukan muhrim... So, yang beriman dengan Ayat2 berkenaan dia akan ikut...
    3 hours ago · Like ·   1 person


  • Tun Maharezza II yb x fahamkah maksud subjektif ? saya bkan merujuk kpd soalan berbentuk subjektif ! hahahahaha....
    3 hours ago · Like ·   2 people


  • Tun Maharezza II saya maksudkan subjektifnya adalah nilai kualiti soalan itu boleh dicabar dn berniat jahat dn x jelas dn absolute sbg fitrah soalan...
    3 hours ago · Like ·   1 person


  • Tun Maharezza II bentuk soalan subjektif amat jauh drpd maksud sebenar !
    3 hours ago · Like ·   2 people


  • Tun Maharezza II sila jwb balas hujah syaa point to point !
    3 hours ago · Like ·   3 people


  • Tun Maharezza II ‎2.Mengapa UMNO sering laungkan HIDUP MELAYU tapi bukan ISLAM?????
    3 hours ago · Like ·   1 person


  • Tun Maharezza II saya jwb no 2..
    3 hours ago · Like

    Tun Maharezza II dasar perjuangan umno mselaras dgn perlembgaan negara iaitu menjunjung agama islam dn mempertahankan hak melayu , dn istilah melayu adalah ditujukan kpd mereka yg beragama islam ,hidup cara bangsa melayu adat melayu dn agama islam,itu sgt lah dlm perlembgaan umno !
    3 hours ago · Like ·   2 people

  • Tun Maharezza II dn apabila umno memperjuangkan bangsa melayu ataupun poltik nasionalisama , ianya jelas sekali umno menjunjung agama islam , salah 1 pembuktian dlm menjujung agama islam adalah memperjuangkan hak dn kepentingan umat islam ,dn bangsa melayu dibumi bertuah tanah air kita ni adalah semuanya umat islam .
    3 hours ago · Like ·   3 people


  • Tun Maharezza II dn wasiat rasullah saw sendiri ,
    3 hours ago · Like ·   1 person

    Tun Maharezza II berkaitan khalfah islam jelas menyebut ttg pembabita kaum quraish ! dn tiada nas dlm al quran yg mengatakan agama islam melarang perjuangan bangsa ataupun memperlekehkan bangsa itu.allah swt yg menciptakan manusia drpd pelbagai bangsa , umat manusia x terjadi dgn sendiri tanpa bangsa ! allah swt yg ciptanya !
    3 hours ago · Like ·   1 person


    • Tun Maharezza II sya x mahu apa jua ayat paste....jika nak paste ayat..lsila perincikan maksudnya..dn jelas dgn ayat akal kamu sendiri..kamu berhak menggunakan ayat quran..dn kamu perlu bertanggung jwb dlm mentafsirnya dn meerangkanya dgn sejelas jelasnya kpd org kamu tujukan ayat tersebut..jgn main suka hati shj...
      3 hours ago · Like ·   3 people


    • محمد أليف أحمد ماهر Teruskan Tun... Saya bukan nak kan kemenangan TAPI menegakkan kebenaran...
      3 hours ago · Like
       

    • Tun Maharezza II ‎3.Mengapa mesti persoalkan kerjasama PAS dan DAP sedangkan Rasulullah pernah menggunakan khidmat SALMAN seorang kafir ketika peristiwa hijrah???? ---------- saya jwb no 3...
      3 hours ago · Like
       

    • محمد أليف أحمد ماهر Saya xkan paste ayat yang saya x faham... rasanya saudara Tun sendiri pun faham... ini baru satu ayat yang saya berikan...
      3 hours ago · Like


      • Tun Maharezza II kita persoalkan sbb..pada tahun 1986..dewan ulamak pas sendiri yg katakan kerjaama dgn kapir itu haram ! tetapi aps sekarang sekongkol dgn dap !
        3 hours ago · Like ·   2 people
         

      • Tun Maharezza II dn knp mesti persolakan apco jika kamu beri alasan ''sedangkan Rasulullah pernah menggunakan khidmat SALMAN seorang kafir ketika peristiwa hijrah???? ''
        3 hours ago · Like ·   3 people
         

      • Tun Maharezza II yb telah dakwah islamiah berat sebelah...pas boleh eprsoalka apa shj ttg umno..dn knp umno x boleh persoalkan apa saja ttgt pas ? knp pas peduli sgt dgn umno punya persoalkan ? kan kita dlm poltik !
        3 hours ago · Like ·   1 person
         

      • Tun Maharezza II ‎4.Apa bukti UMNO perjuangkan Islam kalau pemimpin sendiri boleh menari poco-poco???? - saya jwb no 4...
        3 hours ago · Like

        Tun Maharezza II dasar perjuangan umno adalah 2 perkara yg berbeza dgn selera peribadi pemimpin itu ! yb kena jelas dlm hal ini..dn sb itu saya katakan , yb memberi soalan dgn berniat jahat , yb memberi soalan hanya utk kemenagan poltik shj..bukan atas nama kebenran,yb dakwah islamiah ..tetapi yb beriskap ckp x serupa bikin dn berat sebelah dl dakwah islamiah !
        3 hours ago · Like ·   3 people

        Tun Maharezza II jika pemimpin itu menari poco poco , kita perlu menilai situasi ketika beliau menari poco poco itu..apakah agama islam x mengajar kita ttg perkara ini ?
        3 hours ago · Like

        Tun Maharezza II apakah pemimpin itu menari poco poco kerana sebab...a.dia rasmikan program masyarakat b.dia menari poco poco itu sbb sdg bersuka ria dn abaikan tanggungjwbnya sbng pemimpin ? c. dia menari poco poco itu sbb dia sdg enjoy !! ----------- jadi yg mana 1 yb anjurkan ? sila jwp soalan ini yb !
        3 hours ago · Like ·   2 people

      Tun Maharezza II saya btahu bab tutup aurat tu wajib dn saya x pertikaikannya..apa tujuan yb bagi saya ayat itu dn mana penerangan ayat akal yb ? saya mahukan ayat akal yb dlm mebuat penerangan ! dn apa kaitannya ayat itu dgn komen balas saya ? sila jelaskan !
      3 hours ago · Like

      Tun Maharezza II kamu mmg sah aibkan org !! banyak cara utk menegur !! nabi juga berpesan agar menjaga aib org itu !! dkwah islamiah ada fitrahnya...dn dakwah islamiah kamu x mengikut fitrah pendakwhan agam islam ! kamu aibkab org dgn apaprkan salah dia yg x seberapa ! d kamu hasut dn ajak morg dn kamu x sekat apabila org lain mencaci cemuh org yg kamu nak tegur tu ! apakah kamu x tahu yg nabi juga ada peringatkan umatnya tg perkara ini !! boleh kamu nafikan peringatan rasulallah ini ? sila cabar hujah balas saya dgn rasional yb !
      3 hours ago · Like ·   1 person

      Tun Maharezza II kumpulkan semua persoalan yb dn 1 kan dlm i posting kokmen diwall ini..sya jwb kemudian..u tanya..saya sdg jwb..u acau..u ckp bnab kebenaran dan dakwah islam..tapi u biarkan geng u maki hamun kacau saya jwb u..apa u ckp x serupa bikin ni brader ? tadi ckp bab kebenaran !! kebenaran tahik !! sbb tu aku meluat gdn hipokrit mcm kau org ni ! aku mmg suka hantam puak spesisi mcm ko ni !!! hahahahahaha.

      Tun Maharezza II ‎5.Khalifah Uthman bin Affan memerintah 2/3 dunia tapi mampu berjemaah, memberi tazkirah dan berkhutbah di Masjid, mengapa perkara ini tidak mampu dibuat oleh pemimpin UMNO yang hanya memerintah Malaysia hanya sebesar kuman??? -- saya jwb yg nih...
      3 hours ago · Like


      • Tun Maharezza II biola masa khjalifah uthman affan perntah 2/3 dunia ? kwsn yg dia perintah tu 2./3 benua saya percayalah./...klu 2/3 dunia saya x terima...hahahahahha..bohong tu..saya terlatih dlm kajian empire ni beb..jgn nak tipu aku..hahahah...
        3 hours ago · Like


      • محمد أليف أحمد ماهر Baca la sejarah Islam... Anda tak mengagumi kehebatan Islam??
        3 hours ago · Like


      • Tun Maharezza II saya x pertikaikan keimanan kahlifah uthman itu....bagus dn syabas....tapi tahukah yb..sbb apa kerajaan islam uthmaniah jatuh ? empayar islam andalusia dn semua empire islam jatuh ? yub tahu x sbb apa ? sbb diserang mushkah ataupun sbb berbunuh kianat sama sendiri ?
        3 hours ago · Like
         

      • محمد أليف أحمد ماهر Sebab kerajaan Islam jatuh berpunca kerana ada dikalangan mereka yang membocorkan kerahsiaan dalam kerajaan tersebut... bukan sebab berbunuh sesama sendiri..
        3 hours ago · Like
         

      • Tun Maharezza II khlaifah uthman mmg sah seorang yg beriman dn bertaqwa kpd allah swt..saya x pertikaikannya..tetapi knp terjadi pembunuhan kianat dn sbgnya yg dilarang agama ketaas empayar nya dn keturunannya ? knp beliau yg warak bagus tetapi ada anak cucunya terlibat dgn pembuhuhan sesama sendiri kerana mahu jadi ketua ? knp yb ? bukankan khalfah uthmkan itu ''
        3 hours ago · Like ·   1 person

         
      • Tun Maharezza II ‎''Khalifah Uthman bin Affan memerintah 2/3 dunia tapi mampu berjemaah, memberi tazkirah dan berkhutbah di Masjid,''
        3 hours ago · Like ·   1 person
         

      • Tun Maharezza II saya bercakap ttg fakta yg tertulis dlm sejarah ! bukannya saya x mengagumi atau apa saja..hahaha..kamu yg andaikan !
        3 hours ago · Like
         

      • محمد أليف أحمد ماهر Kejatuhan Islam berlaku pada zaman Kerajaan Turki Uthmaniyah pada tahun 1924... Tak de kena mengena dengan Uthman Affan..
        3 hours ago · Like
         

      • Tun Maharezza II dn saya x lari topik pun..kamu yg spin...saya pertikaikan kamu yg kononhya kata kamu perjuangan kebenaran..tetapi dlm bab kacau ni..kamu jelas berat sebelah ! dakwah tahik hapa ?
        3 hours ago · Like
         

      • محمد أليف أحمد ماهر Sejarah yang kamu berikan semua x betul...
        2 hours ago · Like


        • Tun Maharezza II kamu sja yg x tahu pemimpin umnoiada buat tazkira dn sbgnya,.kamu dok luar dlm pas..kamu mana tau..semua programm umno kamu cemuh..kamu x pergi..kamu sentiasa saja sakit hati dgn umno..x kira apa saja umno buat..pemipim umno yg buat salah..kami ahli umno yg kamu cemuh caci !! dn fitnah tuduh kami sokong epmimpin mcm tu ! apa lah beb !! hahahahaha...
          2 hours ago · Like


        • Tun Maharezza II yg man sejarah yg x betuk tu ? betulkanlah..saya nak tgk...jgn ckp aja x betul..buktikan ia x betul...hahahahaha.....
          2 hours ago · Like
           
        • Tun Maharezza II kejatuhan islam bukan sekali ! hahahahahaha....
          2 hours ago · Like


        • محمد أليف أحمد ماهر Perkara mustahil saya x pernah menghadiri ucapan pemimpin UMNO...
          2 hours ago · Like


        • Tun Maharezza II sejak drpd tahun 603 hingga kini..sejka mula agam islam hingga kini...6 buah empayar islam jatuh ! hahahahahaha....
          2 hours ago · Like
           

        • Tun Maharezza II ‎6.Senaraikan Ayat Al-Quran yang tiada berkenaan dengan politik sehingga UMNO melarang berpolitik di MASJID???? - saya jwb no 6 ni...
           
      Tun Maharezza II apa makusd soalan kamu ni ha ?''Senaraikan Ayat Al-Quran yang tiada berkenaan dengan politik '' - minta mudahkan maksudnya..sya mahu jwb...
      2 hours ago · Like


      • Tun Maharezza II ‎''UMNO melarang berpolitik di MASJID????'' - mesjdi adalah rumah ibadat ,pendakwahan islamiah diharuskan dlm mesjid..tetapi pendakwahan islamiah itu disalahgunakan tatkala dlm mesjid..maka ianya dh x wajar ,buat saja dakwah islam...x apa..tetapi..gunkana dakwah silam itu utk emnjatukan org lain dn berniat utk endapatkan sokongan poltik dn undi..maka ianya wajar disekat !
        2 hours ago · Like

         
      • Tun Maharezza II politika dlaah 1 elemen yg universal dn ia tidak bersifat monolistik , poltik digunakan oleh manusia sjeak hari pertama lagi sejarah manusia..kes cth ..habil nabil..ia nya 1 poltik...tetapi poltik dlm mesjid jauh sasarnya drpd utk mencari kebenaran.
        2 hours ago · Like
         

      • محمد أليف أحمد ماهر Islam dan politik tak boleh dipisahkan... PAS tak pernah salah gunakan masjid...
        2 hours ago · Like
         

      • Tun Maharezza II poltik dlm mesjid amalan pas..adalah utk mendapatkan sokongan poltik dn undi sehinnga umat islam dijatuhkan dn kapir diagungkan dlm mesjid..itu x wajar dn harus disekat !
        2 hours ago · Like
         

      • Tun Maharezza II poltik bukan utk semua situasi..apa perlu masukkan pendekatan dn amali poltik ketika beribadat ? ketika berdakwah islamiah ? mengapa perlu ? sdgkan dlm dakwah islamiah...mencapai kebenaran adalah tujuannya dn fitrahnya !!
        2 hours ago · Like
         

      • محمد أليف أحمد ماهر PAS tak menjatuhkan orang tapi menegakkan kebenaran n menyampaikan apa yang benar..
        2 hours ago · Like ·   1 person
          
      • محمد أليف أحمد ماهر Politik merangkumi semua aspek... cnth : Zakat melibatkan politik..
        2 hours ago · Like


      • Kapak Tajam Kalau benar bagi PAS belum tentu benar dalam Islam.......
        2 hours ago · Like
         

      • Tun Maharezza II begitu jugak umno... x spt yg kamu gambarkan dn katakan !!! pendapat kamu dgn aku berbeza !! hahahahahaha...
        2 hours ago · Like
         


      • Tun Maharezza II محمد أليف أحمد ماهر Tolong cari dan keluarkan sepotong ayat Al-Quran yang xde kena mengena dengan POLITIK yang membuatkan ia dilarang membaca ayat yang berkaitan dan berkepentingan politik..
        5 minutes ago · Like --- saya jwb..
        2 hours ago · Like


        محمد أليف أحمد ماهر Saya x katakan UMNO menjatuhkan orang tapi saya mahukan ayat yang xde kena mengena dengan politik yang UMNO melarang PAS berpolitik dalam masjid...
      • 2 hours ago · Like
         
      • Tun Maharezza II x berani saya nak takrifkan ayat quran itu poltik ataupun apa saja yg lain drpd sepaptutnya....kerana bagi saya...alquran itu ayat allah swt..poltik ataupun tidak..syaa x berani nak tukarkan ataupun pepandai takrifkan..bab ini...saya x mahu jwb..ia berkaitan akidah saya....alquran yg sayatahu adalah kitab suci umat islam yg terkandung ayat allah swt ! dn al quran adalah pegangan harus dn wajib bagi umat islam ! lain pada itu..saya x tahu !!
        2 hours ago · Like
         
      • Tun Maharezza II ‎7.Berapa banyak hukum yang diambil dalam Al-Quran selama 54 tahun memerintah Malaysia??? - saya jwb !
        2 hours ago · Like

      •  محمد أليف أحمد ماهر Untuk penerangan, tak de satu pun ayat Al-Quran yang tidak berkaitan dengan politik...
        2 hours ago · Like

      •  Tun Maharezza II kesemua urusan berkaitan umat islam dimalaysia ini mengikut hukum syarak ,dn hanya hudud x dilaksanakan dn hudud hanya sebahagian drpd hukum allah ,soal berapa banyak jumlahnya..saya tidak pasti...

      •  Tun Maharezza II ‎*Saya berikan 7 soalan... Jawab semua... jangan berdalih dan jawab ikut turutan... Jawapan rasional... Berbicara berpandukan AL-QURAN DAN HADIS bukan akal semata2.... SILAKAN TUN MAHAREZZA II....------------------- hahha..ini pun saya nak jwb...hahaha
        2 hours ago · Like
          
      • محمد أليف أحمد ماهر Dalam Al-Quran terkandung berpuluh2 manhaj...
        2 hours ago · Like
         
      • Tun Maharezza II saya x berdalih..kamu yg berdalih..cuba rujuk semua komen dlm wall ini..saya jwp semua yg kamu tanya..tapi kamu meyelit dgn cara x gentlemen..hahaha..kamu dakwa islamiah tapi bairkan kwn kamu yg mak cemuh disini...

      •  Tun Maharezza II dn saya jwb semua mengikut turutan dn tiada satupun sya tinggalkan ataupun abaikan !
        2 hours ago · Like
          
      • محمد أليف أحمد ماهر kesemua urusan berkaitan umat islam dimalaysia ini mengikut hukum syarak ,dn hanya hudud x dilaksanakan dn hudud hanya sebahagian drpd hukum allah ,soal berapa banyak jumlahnya..saya tidak pasti...>>> Sistem riba berleluasa, lesen judi dikeluarkan...
        2 hours ago · Like
         
      • Tun Maharezza II saya dh jwb semua..hahahahaha....
        2 hours ago · Like ·   1 person
         
      •  Tun Maharezza II lain kali.nak cabar saya..cari la yg susah skit...cari la pakar terrer lagi sikit..takat solaan kamu bagi ni..alahai..x de kualiti la..soalan drpd mmanusia hati busuk emosi kotor jijik keji dn berniat jahat...soalan kamu bukan bertujuan emncari keebnaran....jika mencari keebnaran..x perlu pun kamu sebut UMNO...kamu bolkeh soal dlm bentuk am tanpa menuduh ataupun memfitnah ataupun mengaibkan ataupun memperlekehklan org lain !!!!
         
        •  Tun Maharezza II hahaha..soalan kamun yg x kena..sila cabar semula 1 per 1 kesemua hujah balas saya dgn gentlemen..jgn tau ckp itu nini..buktinya mana ? klu jwpon saya x kena...tunjukan dn buktikanla..bukan ckp saja !! hahahahahaha....
          2 hours ago · Like
           
        •  Tun Maharezza II apa yg kamu jwp hujah balas saya tu ? ada ka ? ahhahahahaha..

         Tun Maharezza II jwpn yg x betul ? saya x jwb mengikut kemahuan kamu..saya menjawab berdasarkan kpd soalan yg ditujukan kpd saya dn saya membuat peneranbgan sambil saya menjawabnya...saya bertanggungjwb dgn apa yg saya katakan berbanding kamu..hahahahaha...

      Tun Maharezza II saya x pertikaikan bab kewajipan tu pun..saya dh jelaskan dlm komen saya tu ! kamu saja x jwb soalan saya ttg isu iman iut..cuma tgfk balik apa soalan saya tu..saya aola lain..kamu jwb lain..hahahahaha...spin ah ? hahahaha..klu nak cover malu..belah je lah..x yah nak spin..malu ekh..hahahaha
      2 hours ago · Like


No comments:

Post a Comment