Thursday 20 October 2011

Siapa Jahat: Pro BN VS Pro PR

  • Umngok Apco
    Bila Si Dungu Dan Bebal Cuba Hendak Memperbodohkan Orang Lain..

    Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..

    Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis.. Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..?? dibawah naungan British bukan..?? menjadi anak emas Britishkan..!!

    Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA dan diburu sehingga ke dlm hutan..?? siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british... ??

    Golongan yg menjadi Baruah British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..

    Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..

    Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya.. huhu.. kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang... .

    Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut serta merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu.." Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu "

    Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah Mangsa Melayu..

    Note : Sila lihat keratan Akhbar di bawah ni...

    Inilah sumbangan UMNO yg tebesar sekali demi agama dan bangsa... Lihat gambar di atas ToK Janggut tergantung ditali dan ditembak bertubi2 oleh tentera british.. sapekah polis melayu yg berdiri di sebelah mayat Tok Janggut tu..?? dia adalah seorang polis yg bertugas dgn kerajaan British di zaman sebelum kemerdekaan Malaya.. Sape yg berkerjasama dgn British pada ketika itu... ya..!!! UMNo lah berkerjasama dgn Pihak British utk mentadbir Malaya ketika itu.. Inikah sumbangan UMNo yg dilaung2kan oleh Anjing2 British..??

    Dulu Kini Dan selamanya anjing2 tersebut tetap menyalak siang dan malam...

    Adakah Umat islam di dalam FB ini meredhai kekejaman dan penindasan tersebut atas nama perpaduan melayu.. wakaka...!!! lemah sungguh iman kita jika meredhai dan terus-terusan menyokong puak2 Jahiliyah " KETUANAN MELAYU "...!!

    Ramai jigak barua2 UMNO yg petikaikan tempoh masa Tok Janggut dibunuh oleh pihak British pada tahun 1915 dgn tahun tertubuhnya Parti Bangsat UMNO 1945.. Kalau akal dah lembab memang tak tak mampu nak berfikir dengan secara yg waras...

    Pertama kali British menjejak kaki ke tanah melayu telah lahir ramai melayu yg sanggup menjadi barua serta sanggup bersekongkol dgn british bagi membunuh pejuang2 agama dan bangsa..

    Golongan Barua2 melayu ini lah yg akhirnya membodek serta mengampu pihak british agar mereka diberikan kuasa utk memerintah malaya selepas merdeka..

    Mereka mula mempengaruhi pertubuhan2 melayu yg lainnnya bergabung bagi membentuk sebuah parti politik yg akan direstui oleh British.

    Tetapi British / yahudi mempunyai pelbagai muslihat dan tipu daya telah meletakkan syarat yg baru. Jika ingin merdeka org2 melayu harus menerima konsep jus soli dan juga menerima Perlembagaan negara yg digubal oleh Sir Load Reid ( seorang Yahudi warga britain ).

    Maka gabungan org2 melayu yg dibentuk mula berpecah.. Para ulamak dan ilmuan islam mula mendesak agar Perundangan islam dijadikan perlembagaan negara bukannya menerima pakai undang2 ciptaan kuffar ( mereka2 ini membentul Parti Islam Semalaysia ) dan golongan muda yg dianggap berhaluan kiri mula meninggalkan gabungan tersebut kerana rasa ditipu oleh pihak British..

    Sebahagian lagi masih terus kekal dan menyokong sepenuh hati saranan British tersebut.. Golongan inilah yg selama ini bersekongkol2 dgn pihak British bagi membunuh lebih ramai lagi pejuang2 agama dan mereka inilah juga yg selama ini berkerja sama mentadbir malaya bersama2 dgn British semenjak awal kedatangan British ke tanah melayu.

    Golongan ini seterus diarahkan oleh pihak British menubuhkan parti politik dgn nama UMNO. dan UMNO yg bersekongkol dgn British dan menjadi anak emas British Ini diberikan kuasa mentadbir Malaya selepas merdeka kerana mereka mengikut telunjuk British.

    Itulah sejarahnya memang golongan inilah yg selama ni membnuh ramai pejuang2 agama.

    Sila cabar fakta sejarah yg aku kemukakan ini..

    • Umngok Apco Tunjukkan kejantanmu wahai pahlawan UMNO...
    Taming Sari Anwar dah bersumpah... http://www.youtube.com/watch?v=neR7dAbYV7k#at=040

    Umngok Apco Bangkitlah wahai jiwa2 Bani Jawi...!! Hapuskan Ketuanan Melayu / Ketuanan British... Selamat kan tanak air mu dari cengkaman Yakjud dan Makjud...

    Adieo Lee alahai... sejarah is sejarah... umno lihat pada sejarah la dia ubah dari masa ke semasa.. ke arah lebih baik.... hehehehehhehehehe

    Adieo Lee ok aku bangkit ni...

    Umngok Apco Bangkitlah wahai jiwa2 Bani Jawi...!! Hapuskan Ketuanan Melayu / Ketuanan British... Selamat kan tanak air mu dari cengkaman Yakjud dan Makjud...

    Adieo Lee oret2 aku bangun la.. kecik lak ati ko ni kangg....

    Merong Mahawangsa Ketuanan Melayu sama dengan Ketuanan British? hehehehhehee.....
    Parti Koyak Rabak KETUANAN PORNO TGH HOT...

    Umngok Apco bani jawi tu adalah rumpun melayu yg beragama islam dari seluruh nusantara.. bukan sahaja bangsa melayu... apa punya ngok lah ko ni...

    Umngok Apco bukannya rumpun melayu di malaysia ni... semak susur galur bani jawi

    Yusnaidi Yusoff Itu bukan tugas dan kerja UMNO laa....aper laa...you pergi laa Tanah Merah Kusial tu apsal nama jambatan solid besi lebih setengah km terpanjang di asia tu nama "Guillmard Bridge"...then pergi laa ke kelantan jumpa para bekas pegawai istana... era 1900-1950an(now masih ada) zaman Datuk Perdana dan Tan Sri Nik Ahmad Kamil tu...kemudian perhatikan fakta sejarah dengan benar & tepat...British ikut Raja Melayukah atau Raja Melayu yang ikut British waktu itu...?? jangan laa dok merapu tak tentu hala macam wanita otak tak pas darjah enam hilang anak macam ni...malu bangsa bebb...

    Umngok Apco ramai bani jawi yg telah bersekongkol dgn British dan tahudi zaman sebelum merdeka...??? so kepada sakalian Bani jawi berkewajipan utk kita kembali menegakkan kalimah Allah serta hukum Allah bersendikan kitabullah...!!!

    Zaki Sani UMP...KO DAH MASUK JAWI KER LOM.......HAMIS SEMACAM JER....

    Yusnaidi Yusoff Benarkah Rasulullah SAW tidak pernah berksekutu dengan Yahudi, Kristian/Kuffar dalam mempertahankan Madinah..?? Adakah anda ada dalam Majlis Mesyuarat Orang2 Besar Istana Kelantan, bagaimana Gerunnya nenek moyang kami berdepan lebih 200,000... bala tentera Siam....kena bayar Ufti lebih 200 tahun...?? Jika Datuk Perdana tidak memanggil British untuk Perjanjian Bangkok 1909....sampai kini kami masih membayar Ufti kepada Siam natijah dari kemarahan Siam ke atas Cik Siti Wan Kembang yang memenggal leher King Rama Khamkheng 1347M dan kejatuhan Istana Pattani pada 1776M. Semua dokumen asli/asal draft tulisan tangan bagaimana UMNO hendak diwujudkan oleh arwah Datuk Perdana dan anaknya Tan Sri Nik Ahmad Kamil masih dalam simpanan kami. Kini British telah menjadi "Cucu" kepada Datuk Perdana apabila anak bongsu Tan Sri Nik Ahmad kamil(Nik Mariah) dikahwinkan dengan British.

    Umngok Apco Rasulullah hanya berkawan dgn Yahudi tapi buknnya besekongkol dgn yahudi

    Yusnaidi Yusoff Anda tak akan mampu memutar belitkan fakta bhawa Islam sebenar membahagikan dua kategori kuffar iaitu Zimmin dan Harbi. Zimmin itu yang wajib dibela dengan darah dan nyawa seluruh yang mengucap syahadah. Itulah Islam dari Datukanda kami Rasulullah SAW.

    Umngok Apco betul tapi Rasulullah tidak pernah bersekongkol dgn Yahudi bagi memusnahkan umat islam

    Yusnaidi Yusoff
    Owhh...anda seorang yang beriktikad Yahudi atau lain-lain agama kuffar itu mampu melemahkan agama Kalam Allah ini..?? huhh...kesian...ikhlas saya nasihatkan anda pergi belajarlah kitab kuning terlebih dahulu kalau memang dah banyak masa mac...am ni. Bila dah tahu beza kehendak Qadim dan muhaddas serta benar-benar kenal siapa ahli telaga haud dan siapa ahli telaga barhut...barulah anda datang menulis apa-apa fakta sejarah sekalipun. nescaya tiada apa2 fakta yang salah lagi. Janganlah merapu macam ni sedangkan semua yang ahli kitab kuning tahu anda amat jauh terseleweng dari aqidah Islam sebenar...dan jauh sama sekali untuk layak bercakap sama ada soal bangsa, agama dan tanah air. Apa salahnya dalami dulu ilmu tentang sesuatu yang anda ingin perkatakan..??

    Ymtuan Tuan sesiapa yg menghina rasulullah maka batallah akidahnya!!!...hayati perjuangan tok janggut di atas...maka lahirlah mrk menuntut hak sampai akhir zaman...pejuang patani masih berjuang di sana...maka kami di sini anak jawi juga bersiap siaga menghadapi cabaran!!!...DSAI adalah manusia terpuji lahir dr perjuangan keji hasil jajahan mental sekularisme terkini...apakah kita semua meredhai pejuang2 umno???

    Merong Mahawangsa Insan terpuji? Jangan terlalu awal membuat assumption sahabat, let see apa tindakan Anwar Ibrahim dahulu, Royal Commision will be set up and even Wan Azizah requested for a view on the porn herself thus she dont even trust her own husband.....maklumlah Anwar Ibrahim kata at that particular date and time he was with his family and wife.....kalau dia dengan wife, kenapa wife dia nak tengok video tu?

    Yusnaidi Yusoff Nanti orang akan soal/tanya pulak....siapakah yang dimaksudkan dengan "KITA" itu..??? bagi pihak mana..? siapa ketua..?? apa kitab2nya..? siapakah imam dan makmumnya..?? Maka, jawapan orang-orang mukmin apabila Allah dan RasulNya telah menetapkan sesuatu keputusan ialah, (mereka berkata) "Kami dengar dan kami patuh" - Al-Quran.

    Ymtuan Tuan umngok takut pada bayang2 sendiri...kalau dulu ada yg mati krn membangkang umno!!! kenapa tidak lagi...aura DSAI menyemarakkan suasana iklim politik tanahair...perjuangan harus dibayar w/pun dgn nyawa...pi sabilillah!!!

    Umngok Apco biasalahkan aku sebut bani jawi so dia pun nak lari dari tajuk posting terus tekankan bani jawi tu jerr sedangan posting aku lebih tertumpu pada peranan UMNO yg bersekongkol dgn British dan yahudi.. sama juga posting yg lepas2 bukannya nak tumpun pada tajuk posting balik cita DNA...Perangai sama jer macam Ahli2 Parlimen UMNO org cerita lain dia dok menyalak benda lain dalam parliment..

    Yusnaidi Yusoff Syukur kami hanya NGO. Ada pepatah Melayu berbunyi "Anjing yang menyalak bukit, bukit tidak akan runtuh, tetapi anjinglah yang akan kehausan"....kami sedang perhatikan dan sama-sama saksikan siapakah yang jadi bukit dan siapakah yang akan terpaksa jadi anjing dalam filem menarik ini.

    Ymtuan Tuan YY...w/pun kita sekecil mana...tegakkan yg hak adalah aula dan wadah perjuangan!!!...ingat bagaimana peristiwa nabi ibrahim di bakar datang burung2 kecil spt pipit berduyung2 dgn membawa air diparuhnya dgn harapan menolong memadamkan api yg marak w/pun dgn logik akal tidak mendatangkan hasil...apa burung itu berkata???...

    Yusnaidi Yusoff Baik jika benar jemaah "KITA" yang anda maksudkan mengikut segala kehendak Allah dan RasulNya itu sebagaimana para Rasul & Nabi yg anda sebutkan itu, siapakah pengganti Syarif Al-Husin selaku Imam Bani Hasyim terakhir dunia yang telah ditolak oleh Datuk Perdana(ayah pengasas UMNO 1946), Tok Kenali dan semua penasihat Raja Melayu waktu itu. dan kemudian dimakhzulkan jawatanya oleh HM King George IV dengan nasihat dari Sir Lawrence Guillmard pada 1926 itu...??

    Ymtuan Tuan anak dan cucu tok kenali bersama perjuanagan PAS tanahair...why???

    Umngok Apco Anak cucu mahathir, tun razak , husin onn dan BEDOL RAMAN dalam UMNO... kalau UMNO memperjuangkan agama tentu anak cucu tok kenali, tok jangut, datok bahaman dan mat kilau bersama UMNO sekarang ni..

    Merong Mahawangsa Anak dan cucu....bukan Tok Kenali sendiri kan? Relevan ke statement anak Tok Kenali sama warak dengan Tok Kenali sendiri? Iman boleh diwarisi ke?

    Yusnaidi Yusoff Isteri dan anak Nabi Nuh pun belum tentu setempat dengan ayah mereka. apa nak kita herankan berbeza fahaman anak dan bapa..?? Soalan saya siapakah pengganti itu..??

    Umngok Apco memang tak sewarak datok dah bapak mereka.. tapi setidaknya kalau dari benih yg baik insyaalah...!!!

    Umngok Apco tapi kalau dari benih makan duit haram susah lah sikit

    Ymtuan Tuan MM...itulah hasil perjuangan tok2 alim terdahulu...ingat doa2 mrk yg terdahulu...utk generasi yg akn datang!!!...nah inilah masa cucu cicit mrk berjuang!!!...perjuangan itu ibarat roda yg berputar!!!...mrk lahir dr sulbi2 yg salsilahnya yg baik2 keturunannya!!!...

    Yusnaidi Yusoff Maka siapakah pula yang boleh diklasifkasikan sebagai benih yg tak baik itu sedangkan pokok kayu dan batu pun tahu semua manusia yg ada ni dari benih Nabi dan Rasul mereka...??

    Merong Mahawangsa Baca statement Yusnaidi Yusoff....

    Yusnaidi Yusoff saya hanya tanya laa...tak boleh nak salahkan orang yg bertanya laa...yang buka kelas kena jawab.

    Umngok Apco sila kembali kepada tajuk Posting

    Ymtuan Tuan YY...mungkin dr benih2 yg rosak dr perjuangan iblis yg sudah dimakrifatkan dr sulbi2 mrk yg trpesong!!!...nauzubillah

    Umngok Apco nenek wa pun tak nak tgk berita tv dah sejak 12 tahun lalu sbb kata dia buat penat jer aku sembahyang kalau setiap malam asik dgn cerita fitnah..kat RTM dgn TV3

    Umngok Apco Jangan lari dari tajuk Posting...korang ni sama macam ahli parlimen UMNO pembangkang cerita lain diorang dok menyalak benda yg lain macam kes APCO yg anwar bawak dalam paklimen.. belum baca lagi anwar baru pegangan teks terus anjing2 UMNO menyalak2 dalam parliment sampai huru hara.. saja nak buat provoke supaya kecoh pastu gantung ahli parlimen pembangkang... wakaka.. adik beradik sakai...

    Merong Mahawangsa Alasan demi alasan, time will prevail the truth

    Umngok Apco Sejarah UMNO terus diasak dan dipasak dalam minda org2 melayu...!!! Sama seperti sejarah Mustaffa kemal di turkey.. hingga ke hari ini Mustaffa Kemal telah diagung2kan oleh golongan sekular diturkey sbb bapak pemodenan Turkey sama macam UMNo Menobatkan seorang yg rendah akhlaknya sebagai Bapa Mekerdekaan Negara...!

    Yusnaidi Yusoff Apakah benar dalam soal keagamaan dan percaturan hukum fekah dengan dalil Kaabah dan Hajaral Aswad boleh dan sah menggunakan istilah atau ayat "MUNGKIN"....? adakah itu dari Islam anda semasa..???

    Ymtuan Tuan lihat sendiri perjuangan TGNA...hasil didikan umno!!!...ttp berkat dan hidayah kembali ke pangkal jalan pabila melihat peristiwa2 spt yg dipostkan oleh UA telah menginsafkan di kalangan mrk yg masih ada iman...membuat pusingan u utk mengahdapi kenatilan di dalam masyarakat beliau (TGNA)...hasilnya spt hr ini...banyak lagi mrk2 spt TGNA...ex. ustaz ibrahim libya...dll

    Umngok Apco Sejarah UMNO terus diasak dan dipasak dalam minda org2 melayu...!!! Sama seperti sejarah Mustaffa kemal di turkey.. hingga ke hari ini Mustaffa Kemal telah diagung2kan oleh golongan sekular diturkey sbb bapak pemodenan Turkey sama macam UMNo Menobatkan seorang yg rendah akhlaknya sebagai Bapa Mekerdekaan Negara...!

    Yusnaidi Yusoff Israel atau Bani Israel itu bangsa...atau disebut 'Keluarga Imran" dalam Al-Quran. Bangsa Israel ini ada ahli2 kitab mereka juga. Dan ramai juga yang sokong ahli telaga haud. lalu apa masalahnya dengan Israel..? saya tak faham anda bermusuh dengan siapa, bagi pihak mana, untuk tujuan apa..??

    Ymtuan Tuan oppss!!! YY NGO...adakah sdr tidak memihak???...jgn hipokrit bab "KITA"...sdr tidak mengundi???...atau tidak berdaftar!!!

    Hani Lissa Mohamad Bertanggungjawablah dgn kenyataan yg diberikan.....jika ada sebarang putar belik pd kenyataan yg diberikan...maka sifatnya samalah dgn kata2 kpd pihak yg dikutuk...............kerana sifat politik memang kotor..............???????

    Yusnaidi Yusoff Bukankah telah kami maklumkan di atas dengan dalil sepotong ayat Al-Quran bahawa sifat orang mukmin yang Al-Quran tuntut itu adalah taat dan patuh bila Allah buat keputusan. Allah itu merujuk kepada QADIM...bukan MUHADDAS. Jadi adakah saya perlu berbincang dengan MUHADDAS tentang persoalan PILIHAN itu...??

    Ymtuan Tuan Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mend...ukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim. ....JGN KITA SESEKALI MEMIHAK KPD YG BATIL WAIMA DIAM SEKALI PUN ALLAH MAHA MENGETAHUI YG SEBESAR ZARAH AKN NIAT SESEORG!!!...

    Umngok Apco UMNO boleh bagi apa sahaja alasan utk menafikan hukum Allah.. wa tak akan terpengaruh dgn semua dakyah yakjud makjud tu bro.. sbb wa beriman dgn al-quran dan janji2 Allah... Allah tuhan wa dan al-quran itu pegangan wa bro.. wa tak akan tunduk dgn sebarang alasan puak2 yakjud dan makjud yg cuba mempengaruhi umat islam agar meragui hukum Allah.. insyaalah bro... wa selalu berdoa setiap kali lepas sembahyang agar allah berikan kekuatan dan memelihara iman wa dari sebarang hasutan golongan yakjud dan makjud ni..


    Yusnaidi Yusoff Sekurang-kurangnya mereka(UMNO) tidak menolak 22 kitab rujukan nenek moyang kami Raja-Raja Melayu(walaupun tak mampu ikut 100%). Kami hanya musuhi yang tolak/lawan kitab2 wasiat nenek moyang kami para Bani Hasyim Kelantan-Pattani. ... 1. Al-Quran
    * 2. Himpunan Hadis2 Sahih (Bukhari, Muslim, etc)
    * 3. Tuntutan Ibadah (Syeikh Ali b. Abdullah Ali Baldram)
    * 4. Panduan Rawatan Perubatan Dengan Al-Quran & Sunnah (Ibnu Qayyim Al-Jauziyah)
    * 5. Tafsir Mimpi Ibnu Sirrin (Ibnu Sir...rin)
    * 6. Insan Teladan Sepanjang Zaman (Mufti Ahmed Ibrahim Bemat)
    * 7. Sejarah Wali Songo (Hj Abdul Halim Bashah)
    * 8. Sejarah Nabi-Nabi (H.Salim Bahreisy)
    * 9. 99 Sejarah Kekeramatan Wali Allah (Abu Mazaya Al-Hafiz)
    * 10. Pati Rahsia (Hj. Nik Mahmud bin Ismail)
    * 11. Himpunan Nasihat Tokoh2 Islam Sedunia (Zabidi Hj Nawawi)
    * 12. Minhajul Abidin (Imam Al-Ghazali)
    * 13. Al-Hikam (Syeikh Ibnu Athaillah)
    * 14. Futuh Al-Ghaib (Syeikh Abdul Qadir Al-Jilani)
    * 15. Pengantar Ilmu Tarikat dan Tasauf (Prof Dr Abu Bakar Acheh)
    * 16. Mengenal Diri dan Wali Allah (Mustafa Muhamad)
    * 17. Nur Muhammad
    * 18. Muhimmah (Imam As-Syafie)
    * 19. Bidayatul Hidayah (Imam Al-Ghazali)
    * 20. Kifayatul Akhyar (Imam Taqiyudin)
    * 21. Munyatul Mushalli (Abdul Ghani Jabal Maraqy)
    * 22. Faridatul Faraid (Abdul Ghani Jabal Maraqy)See More

    Ymtuan Tuan YY...siapa guru kamu???...jika mrk masih hidup kembalikan persoalan muaddas pada mrk...wallahualam

    Ymtuan Tuan YY...dr kitab2 yg kamu baca, dgn ikhlas ingin sy bertanya adakah kamu berguru???...maksudnya dr siapakah kamu merujuk...cth...berikan satu kitab di atas dan sdr YY mendapat huraian atau berguru dr siapa yg membawa kitab itu sbg mudir/guru (berguru)

    Yusnaidi Yusoff QS2:282 (adakah jawapan lebih tepat atas muka bumi ini untuk soalan itu..?)

    Yusnaidi Yusoff Adakah anda baru mengetahui atau belum pernah diberitahu bahawa Kelantan itu Serambi Makkah di mana ianya menjadi pusat rujukan Islam termasuk alim ulama tanah Arab sejak 1756M lagi...?? Tidakkah anda dimaklumkan oleh Raja negeri anda bahaw...a seagai rakyat wajib patuh 5 rukun negara yang dimasukkan oleh Tan Sri Nik Ahmad Kamil pada 1963 untuk membentuk Malaysia dan membuang perkataan "TANAH MELAYU" dan 22 buah kitab(semua lebih 40) adalah back up atau hujjah untuk prinsip rukunegara yang pertama iaiatu "KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN" (untuk yang Islam)...?? anda dari latar belakng sekolah mana...IPT mana...?? silibus kementerian pelajaran telah lengkap semua fakta sejarahnya...!! (kami yakin subjek sejarah anda bukan A1/terbaik...!!).

    Yusnaidi Yusoff Tidakkah anda ketahui Institusi Pondok terbesar di Asia ini terletak di Kelantan...iaitu Pondok Pasir Tumboh dengan 22 buah Pondok cawangannya di mana lebih 10,000 bernaung di bawahnya..??

    Yusnaidi Yusoff Tidakkah anda ketahui bahawa Pondok2 di keantan itu semuanya di bawah naungan Raja(bukan ahli politik)...?? dan tidakkah anda ketahui bahawa pengasas Pondok Kelantan yang pertama Tok Limbat yang juga pengasas Hudud Kelantan 1756M...??

    Yusnaidi Yusoff Tidakkah anda ketahui kenapa semua ulama aliran pondok menolak pembangkang...??

    Ymtuan Tuan masyaallah YY hang sebut lagu tu...sbg yg last sy crite yg lawak je ni tp amik ikhtibar juga neh...sy pi muzium negara nengok sej raja2 lama sampai lani...raja2/sultan2 lama berpakaian mirip rasullullah tp yg moden, hems!!! berkot!!! he he ngape...ok...subuh...seronok dgn saudara YY...jaza kumullah khairan jaza...alhamdulillah

    Yusnaidi Yusoff Jika itu semua anda tak tahu nak jawab...baik anda simpan dulu cita2 besar nak jadi pejuang....isilah dulu ilmu penuh di dada agar kenal Qadim dan Muhaddas...Mata Syariat dan Mata Hakikat...Jika tidak apa guna bergelar ustaz lulusan timur tengah, bini dua, tanah bertambun...akhirnya buruk hati, limpa, paru2 tak pasal2 dan terpaksa minta ahli pakar Buddha yang sahih tak mandi wajib tolong ikhtiar buang kifarat Allah...dan akhirnya mati suul khotimah laknatullah..!! Usia anda masih muda.


    Yusnaidi Yusoff Ja’al alamu dhoo’al haramu
    Katabat kholamu KALAMULLAH
    Huzimal kufru laahan nasoru
    Wajabat syukru lifat-lillah
    Wajabat syukru lifat-lillah

    Yusnaidi Yusoff ‎22 senarai kitab di atas adalah silibus lengkap Raja-Raja Melayu Aqidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah sejak 1756M dan diwajibkan khatam 16 buah daripadanya atau ambil masa 350-400 jam sebelum seseorang anak bergelar suami atau Isteri dalam Pertubuhan Kerabat Istana Kelantan...dan saya salah seorang yang dipaksa oleh tuk nenek dengan disiplin yang sama. Ia termasuk kategori Ilmu Fardhu Ain dan diwajibkan ke atas semua yang mengaku Islam ikut Aqidah Raja2 Melayu.

    Yusnaidi Yusoff Demi Allah, belum pernah kami temui individu/sesiapa yang menola mana-mana kitab-kitab yang diwasiatkan oleh Mufti Kelantan(bagi pihak Raja2 Melayu) itu yang sempurna hidupnya kecuali dalam bala musibah dan pendek umurnya dalam keadaan amat azab dan hina serta direkodkan oleh Unit Khas dalam Pertubuhan kami kerana kubur masih terpaksa berkongsi antara ahli telaga barhut dan ahli telaga haud..

    Hamba Ilahi Alhamdulillah....Syukur......!!!! Tak sangka masih ada pelapis yg mengetahuinya.....!!!

    Hamba Ilahi ulamak UA..ulamak alias pendakwah....profile facebook pun fraud kosng sama seperti otak dia juga....kosong......tunjukkan le siapa anda....!!!! ANDA PERCAYA KAH SEGALA POSTING DAN KOMEN BELIAU....????

    Hamba Ilahi ini dikatakan "BUKU BERTEMU RUAS"......!!!

    Hamba Ilahi terkedu si penjual.....!!!

    Yusnaidi Yusoff Saya mohon maaf kepada mana2 yang pro parti politik. Kami hanya NGO, tetapi dipanggil ke sini apabila institusi Melayu disentuh, dan sentimen "Anti-British" oleh golongan rakyat jelata buta huruf waktu era 1909-1946 dengan "Motto Asia For Asia", cuba dihangatkan kembali oleh pihak atau individu tertentu yang berlagak bercakap 'Bagi Pihak Allah & RasulNya". Kami tiada hak untuk campurtangan urusan anda jika anda tidak menyentuh urusan nenek moyang kami(bangsa melayu dan ketuananya/Rajanya serta segala sekutunya). Maaf jika ada yang tersentuh dengan pendedahan segala fakta sejarah sebenar nenek moyang kami tersebut (kaum kerabat raja-raja kelantan, krisis Long Yunus & Long Gaffar berperang dengan keturunan Long Pandak berebut Istana sejak lebih 250 tahun...hingga sekarang..!!). Anda tiada hak masuk campur urusan perbalahan sesama Bani Hasyim. Jangan manipulasi fakta sejarah nenek moyang kami untuk tujuan politik sempit kalian atau atas apa-apa/sebarang tujuan lain. Ini urusan maruah yang boleh melibatkan nyawa seluruh Bani Hasyim dan Raja2 Melayu.(orang melayu boleh mengamuk laa..!!)

No comments:

Post a Comment