Tuesday 11 October 2011

ZIONIS JAHAT : PENIPUAN TALMUD DALAM KANDUNGANNYA!!~

By Tun Maharezza II · Last edited about 7 months ago · Edit Doc · Delete


by Uteh Evender on Monday, 07 March 2011 at 02:29

 Talmud adalah buku agama Yahudi tersuci (sebenarnya koleksi buku). Its kuasa lebih diutamakan daripada Perjanjian Lama dalam agama Yahudi. Bukti ini boleh dijumpai dalam Talmud itu sendiri, Erubin 21B (Soncino edition): "Anakku, lebih berhati-hati dalam memperhatikan kata-kata ahli Taurat daripada kata-kata Taurat (Perjanjian Lama)."

Supremasi Talmud atas Alkitab dalam negara Israel juga dapat dilihat dalam kes orang-orang Yahudi Habsyah hitam. Habsyah sangat luas dari Perjanjian Lama. Namun, agama mereka begitu kuno tarikh pra-ahli Taurat 'Talmud, di mana Habsyah tidak mempunyai pengetahuan. Menurut NY Times dari 29 September, 1992 hal.4:

"Masalahnya ialah bahawa tradisi Yahudi Habsyah berjalan tidak lebih daripada Alkitab atau Taurat, komen-komen kemudian Talmud dan lain-lain yang membentuk dasar dari tradisi moden tidak pernah datang kepada mereka."

Kerana mereka tidak peniaga dalam tradisi Talmud, orang Yahudi Habsyah hitam didiskriminasi dan telah dilarang oleh para Zionis untuk melakukan pernikahan, pemakaman dan perkhidmatan yang lain di negara Israel.

Rabbi Joseph D. Soloveitchik dianggap sebagai salah satu dari para rabbi paling berpengaruh abad ke-20, "pemimpin tak tertandingi" dari Ortodoks Yahudi dan pihak berkuasa antarabangsa atas pada Halakha (hukum agama Yahudi). Soloveitchik bertanggung jawab untuk mengajar dan lebih daripada 2,000 penahbisan rabi, "seluruh generasi" kepimpinan Yahudi.

NY Times agama reporter Ari Goldman menggambarkan dasar kuasa rabi:

"Soloveitchik berasal dari garis panjang sarjana Talmud dibezakan ... Sampai awal 20-an, ia hampir secara eksklusif mengabdikan dirinya untuk mempelajari Talmud ... Dia datang ke Universiti Yeshiva Elchanan Theological Seminary di mana dia tetap guru unggulan di Talmud ... Dia memegang gelaran profesor Merkin Leib dari Talmud ... duduk dengan kaki melintas di depan meja bantalan kelantangan terbuka Talmud. " (N. Y. Times, 10 April 1993, hal 38).

Tidak di mana-mana Goldman lihat Soloveitchik pengetahuan tentang Alkitab sebagai asas untuk menjadi salah satu kuasa yang terkemuka tentang hukum Yahudi.

Kredensial yang rabi semua didasarkan pada penguasaan tentang Talmud. Penyelidikan lain jelas sekunder. Inggeris Yahudi Chronicle of 26 Mac 1993 menyatakan bahawa di sekolah agama (yang dikisahkan), Yahudi adalah "dikhaskan untuk Talmud dengan mengesampingkan segala sesuatu yang lain."

Talmud boleh membatalkan Alkitab

Para Ahli Taurat Yahudi Talmud mendakwa sebahagian koleksi tradisi Musa pun memberi mereka dalam bentuk lisan. Ini belum diturunkan dalam masa Yesus. Kristus mengutuk tradisi Mishnah (Talmud awal) dan mereka yang mengajarkannya (Ahli Taurat dan orang Farisi), kerana Talmud membatalkan ajaran Alkitab.

Shmuel Safrai dalam The Sastera dari Bahagian Bijak Satu (p.164), menunjukkan bahawa dalam bab 4 dan 5 dari Talmud's Gittin Perjanjian, Talmud membatalkan ajaran Alkitab tentang wang pinjaman: "Hillel prozbul memutuskan untuk pembaikan dunia. prozbul adalah rekaan undang-undang yang membolehkan hutang yang harus dikumpulkan setelah tahun Sabat dan itu niat Hillel sehingga untuk mengatasi rasa takut bahawa wang-kreditur telah kehilangan wang mereka. "

Amaran terkenal dari Yesus Kristus tentang tradisi manusia yang void Alkitab (Markus 7:1-13), sebenarnya, rujukan terus ke Talmud, atau lebih khusus, pendahulu dari bahagian pertama itu, Mishnah, yang ada dalam bentuk lisan selama masa hidup Kristus, sebelum komited untuk menulis. Mark Bab 7, dari ayat satu hingga tiga belas, merupakan hukuman Tuhan menunjuk kami dari Mishnah.

Malangnya, kerana ketidaktahuan kepalang hari kami, luas "Yahudi-Kristian" idea adalah bahawa Perjanjian Lama adalah buku tertinggi agama Yahudi. Tapi ini tidak begitu. Orang-orang Farisi mengajarkan untuk doktrin perintah rabbi, bukan Tuhan.

Komen Talmud pada Alkitab adalah undang-undang tertinggi mereka, dan bukan Alkitab itu sendiri. komen Itu memang, seperti Yesus berkata, membatalkan hukum tuhan, tidak menjunjung mereka. Sebagai mahasiswa Talmud, kita tahu ini benar.

Sarjana Yahudi Hyam Maccoby, dalam agama Yahudi pada Trial, mengutip Rabbi Yehiel ben Joseph: "Lebih banyak, tanpa Talmud, kita tidak akan mampu memahami ayat-ayat dalam Alkitab ... Tuhan telah menyerahkan kuasa ini kepada orang bijak dan tradisi adalah sebuah keperluan serta Kitab Suci Bijak juga. dibuat enactments sendiri siapa saja mereka ... yang tidak mempelajari Talmud tidak dapat memahami Kitab Suci. "

Ada seorang Yahudi kecil yang membuat usaha untuk mengelakkan Talmud dan mematuhi Perjanjian Lama saja. Ini adalah Karaites, sebuah kumpulan yang, secara sejarah, telah paling dibenci dan parah dianiaya oleh kaum pendeta Yahudi Yahudi ortodoks.

Untuk para rabbi Mishnah kemudian menambah Gemara (komen rabbi). Bersama ini terdiri daripada Talmud. Ada dua versi, Talmud Baitulmuqaddis dan Babylon Talmud.

Talmud Babel dianggap sebagai versi otoritatif: "Kewenangan Talmud Babylon juga lebih besar dari Talmud Baitulmuqaddis Dalam kes dari keraguan bekas menentukan .." (Musaph Andriesse-RC, Dari Taurat untuk Kabbalah: Pengenalan Dasar bertulis daripada Yahudi, hal 40).

Penelitian ini didasarkan pada Talmud Babylon Yahudi-rasmi. Kami telah menerbitkan sini ucapan-ucapan otentik dari Talmud Yahudi. Carilah mereka sendiri.

Kami menerbitkan dokumentasi tak terbantahkan berikut dengan harapan orang membebaskan semua, termasuk orang-orang Yahudi, dari delusi mengkakis dan perkauman ini literatur kebencian Talmud, yang merupakan manual Ortodoks dan Yahudi Hasidic di seluruh dunia.

Pelaksanaan oleh supremasi Yahudi kesusasteraan benci Talmud telah menyebabkan penderitaan yang tak terhitung sepanjang sejarah dan sekarang, di Palestin yang diduduki, digunakan sebagai pembenaran atas pembunuhan beramai-ramai warga awam Palestin. Talmud secara khusus mendefinisikan semua yang bukan orang Yahudi sebagai binatang non-manusia.

Beberapa Ajaran Talmud Yahudi
Apabila seorang Yahudi Haruskah Do Evil


Moed Kattan 17a: Jika seorang Yahudi tergoda untuk melakukan kejahatan ia harus pergi ke sebuah bandar di mana ia tidak dikenali dan melakukan kejahatan di sana.

Denda kerana tidak mematuhi Rabbi

Erubin 21B. Barang siapa disobeys rabi berhak kematian dan akan dihukum dengan cara direbus dalam kotoran panas di neraka.

Memukul seorang Yahudi adalah sama dengan Tuhan memukul

Sanhedrin 58b. Jika kafir (kafir) hits seorang Yahudi, kafir harus dibunuh.

Baiklah untuk Cheat Non-Yahudi

Sanhedrin 57a. Seorang Yahudi tidak perlu membayar kafir ("Cuthean") upah berhutang padanya untuk bekerja.

Adakah orang-orang Yahudi Status Hukum Superior

Baba Kamma 37b. "Jika lembu dari Israel Gores lembu dari Kanaan tidak ada kewajipan, tetapi jika lembu dari Kanaan Gores lembu dari Israel ... pembayaran harus secara penuh."

Yahudi Mei Mencuri dari Non-Yahudi

Baba Mezia 24a. Jika seorang Yahudi menemukan sebuah objek yang hilang oleh seorang kafir ("kafir") tidak perlu dikembalikan. (Ditegaskan juga dalam Baba Kamma 113b). Sanhedrin 76a. Tuhan tidak akan mengampuni seorang Yahudi yang "berkahwin putrinya untuk orang tua atau memuat isteri untuk anak lelakinya yang masih bayi itu atau kembali artikel yang hilang ke Cuthean ..."

Yahudi Mei Rob dan Bunuh Non-Yahudi

Sanhedrin 57a. Ketika pembunuhan seorang Yahudi kafir ("Cuthean"), tidak akan ada hukuman mati. Apa seorang Yahudi mencuri dari kafir ia mungkin tetap.

Baba Kamma 37b. Para kafir berada di luar perlindungan undang-undang dan Tuhan telah "terkena wang mereka kepada Israel."

Yahudi Lie Mei Non-Yahudi

Baba Kamma 113a. Yahudi boleh menggunakan kebohongan ("dalih") untuk mengelakkan seorang kafir.

Anak-anak non-Yahudi adalah Sub-Manusia

Yebamoth 98a. Semua kanak-kanak kafir adalah binatang.

Abodah Zarah 36b. gadis kafir berada dalam keadaan niddah (kotoran) dari lahir.

Abodah Zarah 22a-22b. Bangsa-bangsa lain lebih suka seks dengan lembu.

Penghinaan Terhadap Maria Mahakudus

Sanhedrin 106a. Ujar ibu Yesus adalah pelacur: "Dia yang adalah keturunan pangeran dan gabenor bersundal dengan tukang kayu." Juga dalam nota kaki # 2 hingga 104b Shabbath edisi Soncino, dinyatakan bahawa dalam teks "uncensored" dari Talmud ada tertulis bahawa ibu Yesus, "Miriam salon," berhubungan seks dengan laki-laki banyak.

Gloats atas Kristus Dying Young

Sebuah bahagian dari Sanhedrin 106 gloats atas usia awal di mana Yesus mati: "Apakah kamu mendengar berapa umur Bileam (Yesus) - Dia menjawab: Hal ini tidak benar-benar dinyatakan tetapi kerana ditulis, Bloody dan menipu manusia tidak akan hidup? setengah hari mereka itu seterusnya bahawa ia tiga puluh tiga atau tiga puluh empat tahun. "

Yesus dalam Talmud:

Mengerikan hujatan Terhadap Kristus Yesus

Walaupun amalan disinformasi standard pembela Talmud untuk menyangkal bahawa itu mengandungi rujukan keji kepada Yesus Kristus, beberapa organisasi Yahudi Ortodoks yang lebih terbuka dan mengakui bahawa Talmud tidak hanya menyebutkan Yesus tetapi meremehkan dia (sebagai tukang sihir dan gila sex freak). Organisasi-organisasi Yahudi ortodoks membuat pengakuan ini mungkin kerana keyakinan bahawa supremasi kaum Yahudi begitu mapan di dunia moden yang mereka tidak perlu menyibukkan diri dengan reaksi yang merugikan.

Sebagai contoh, di laman kelompok Yahudi Ortodoks Hasidic Lubavitch - salah satu yang terbesar di dunia - kita menemukan pernyataan berikut, lengkap dengan kutipan Talmud:

"Talmud (Babel edisi) nota dosa-dosa lain dari 'Yesus dari Nazareth':

1) Dia dan murid-muridnya mempraktikkan ilmu sihir dan hitam, memimpin orang-orang Yahudi sesat ke dalam penyembahan berhala, dan ditaja oleh asing, kekuatan kafir dengan tujuan untuk menghancurkan ibadah Yahudi (Sanhedrin 43a).

2) Ia secara seksual tidak bermoral, menyembah patung-patung batu (batu bata disebutkan), terputus dari orang Yahudi untuk kejahatannya, dan menolak untuk bertaubat (Sanhedrin 107b; Sotah 47A).

3) Dia belajar sihir di Mesir dan, untuk melakukan mukjizat, prosedur yang digunakan yang terlibat memotong dagingnya, yang juga secara jelas dilarang dalam Alkitab (Shabbos 104b).

End quote dari http://www.noahide.com/yeshu.htm (Lubavitch website) 20 Jun 2000.

[Nota: kami telah dicetak dan disimpan dalam fail kami hard copy ini kenyataan dari Lubavitch "web Perjanjian Nuh," seperti yang muncul di laman web mereka di http://www.noahide.com/ pada tarikh 20 Jun 2000, di hal yang kemudian mengeluarkan bantahan dan kenyataan itu sendiri ditekan].

Mari kita telaah lebih lanjut beberapa ayat-ayat Talmud anti-Kristus:

Gittin 57a. Mengatakan Yesus di neraka, direbus dalam "kotoran panas."

Sanhedrin 43a. Yesus berkata ("Yeshu" dan dalam nota kaki Soncino # 6, Yeshu "orang Nazareth") dieksekusi kerana dia berlatih sihir: "Hal ini mengajarkan bahawa pada malam menjelang Paskah Yesus digantung dan empat puluh hari sebelum proklamasi dibuat: Yesus harus dilempari batu sampai mati kerana ia telah berlatih sihir dan telah memikat orang untuk penyembahan berhala ... Dia adalah seorang enticer dan engkau tersebut tidak belas kasihan atau kamu memaafkan. "

. 51A Kallah "Para tua-tua pernah duduk di pintu gerbang ketika dua pemuda muda lewat; .. Satu menutupi kepalanya dan kepala yang lain mencari Dari dia yang menemukan kepala Rabbi Eliezer mengatakan bahawa dia adalah anak haram Rabbi Joshua mengatakan bahawa dia adalah anak seorang niddah (anak dikandung selama tempoh haid wanita) Rabi Akiba mengatakan. bahawa ia adalah baik bajingan dan anak niddah seorang.

"Mereka berkata, 'Apa yang diinduksi anda untuk bertentangan dengan pendapat rakan sekerja anda?" Dia menjawab, "Aku akan membuktikannya tentang Dia." Dia pergi ke ibu anak itu dan menemuinya duduk di pasaran menjual kacang.

"Dia berkata kepadanya," Putriku, jika anda akan menjawab pertanyaan saya akan meletakkan kepada anda, saya akan membawa anda ke dunia yang akan datang. " (Hidup kekal) Dia berkata. Padanya, 'Bersumpahlah padaku. "

"Rabi Akiba, mengambil sumpah dengan bibirnya tetapi membatalkan itu dalam hatinya, berkata kepadanya," Apakah status anak anda? " Dia menjawab, "Ketika aku memasuki bilik pengantin aku niddah (menstruasi) dan suami saya dijauhkan dari saya, tetapi lelaki terbaik saya melakukan hubungan dengan saya dan anak ini lahir kepada saya." Akibatnya anak itu baik bajingan dan kanak-kanak dari sebuah niddah.

"Itu dinyatakan," .. Terpujilah tuhan Israel Yang Terungkap Rahasia-Nya kepada Rabi Akiba ... "

Selain tema yang Tuhan mengganjar pendusta pintar, Talmud pembahasan sebelumnya sebenarnya tentang Yesus Kristus (anak keparat yang "ditemui kepalanya" dan dikandung dalam kotoran haid). ibu berzina Anak dalam cerita ini Talmud adalah ibu Kristus, Santa Maria (disebut Miriam dan kadang-kadang, Miriam penata rambut, di Talmud).


"Para Editio princeps dari Kod lengkap Talmud Hukum, Maimonides 'Mishneh Taurat - tidak hanya penuh dengan ajaran paling ofensif terhadap semua bangsa-bangsa lain tetapi juga dengan serangan jelas pada Kristian dan pada Yesus (setelah yang namanya penulis menambah soleh,' Mei nama fasik binasa')... - Dr Israel Shahak, Sejarah Yahudi, Agama Yahudi, hal 21 ..

"Talmud mengandungi rujukan beberapa jelas kepada Yesus ... Ini rujukan ini memang tidak percuma ... Nampaknya ada sedikit keraguan bahawa akaun eksekusi Yesus pada malam menjelang Paskah tidak merujuk kepada Yesus Kristian ... Bahagian ini di mana hukuman Yesus di neraka digambarkan tampaknya juga merujuk pada Yesus Kristian itu. sepotong polemik anti-Kristian yang berasal dari tempoh pasca-70 CE ... " - Hyam Maccoby, Yahudi di Mahkamah, hal 26-27.

"Menurut Talmud, Yesus dihukum oleh mahkamah rabbi yang tepat untuk berhala, menghasut orang-orang Yahudi lain untuk penyembahan berhala, dan penghinaan kuasa rabbi Semua sumber Yahudi klasik yang menyebutkan eksekusinya cukup senang untuk mengambil tanggung jawab untuk itu;. Dalam akaun Talmud Roma bahkan tidak disebutkan.

"Laporan kewangan lebih popular - yang diambil tetap cukup serius -. Seperti Yeshu Toldot terkenal bahkan lebih buruk, kerana di samping kejahatan atas mereka menuduhnya sihir Nama sangat 'Isa' adalah untuk orang Yahudi simbol semua yang keji dan tradisi ini masih berterusan ... Hangat

"Bentuk Ibrani nama Yesus - Yeshu - diinterpretasikan sebagai akronim untuk mengutuki, 'mungkin nama dan ingatan dihapuskan,' yang digunakan sebagai bentuk ekstrem dari penyalahgunaan Bahkan, anti-zionis Ortodoks. Yahudi (seperti Neturey Qarta) kadang-kadang merujuk kepada Herzl sebagai 'Herzl Yesus dan saya telah dijumpai dalam tulisan-tulisan ekspresi keagamaan zionis seperti "Nasser Yesus" dan baru-baru' Arafat Yesus. " - Dr. Israel Shahak, Sejarah Yahudi, Agama Yahudi, hal 97 - 98, 118.

Talmud Serangan Kristian dan Buku Kristian

Rosh Hashanah 17a. Kristian (minnim) dan lain-lain yang menolak Talmud akan masuk neraka dan dihukum di sana bagi semua generasi.

Sanhedrin 90a. Mereka yang membaca Perjanjian Baru ("buku uncanonical") akan tidak mempunyai bahagian di dunia yang akan datang.

Shabbath 116a. Yahudi harus menghancurkan kitab-kitab orang Kristian, iaitu Perjanjian Baru.

Dr Israel Shahak dari Universiti Ibrani laporan bahawa Israel dibakar ratusan Alkitab Perjanjian Baru di Palestin yang diduduki pada tarikh 23 Mac 1980 (cf. Sejarah Yahudi, Agama Yahudi, hal 21).

Sakit dan Ajaran Insane dari Talmud

Gittin 69a. Untuk menyembuhkan dagingnya seorang Yahudi harus mengambil debu yang ada di dalam bayangan toilet outdoor, campur dengan madu dan memakannya.

Shabbath 41a. Undang-undang yang menetapkan Peraturan untuk bagaimana kencing dengan cara suci diberikan.

Yebamoth 63a. Menyatakan bahawa Adam melakukan hubungan seksual dengan semua binatang di Taman Eden.

Yebamoth 63a. Menyatakan bahawa pertanian adalah yang terendah dari pekerjaan.

Sanhedrin 55b. Seorang Yahudi mungkin menikahi gadis berusia tiga tahun (khusus, tiga tahun "dan hari" tua).

Sanhedrin 54b. Seorang Yahudi mungkin telah berhubungan seks dengan anak-anak selama anak kurang dari sembilan tahun.

Kethuboth 11b. "Ketika seorang lelaki dewasa melakukan hubungan seks dengan seorang gadis kecil itu tidak."

Yebamoth 59b. Seorang wanita yang melakukan hubungan dengan binatang yang memenuhi syarat untuk menikahi seorang imam Yahudi. Seorang wanita yang berhubungan seks dengan iblis juga memenuhi syarat untuk menikahi seorang imam Yahudi.

Abodah Zarah 17a. Menyatakan bahawa tidak ada pelacur di dunia bahawa Rabi bijak Talmud Eleazar tidak melakukan hubungan seks dengan. Pada salah satu aktiviti seksual rumah pelacuran itu, Rabbi Eleazar leanred bahawa ada satu pelacur tertentu yang berada di sebuah rumah pelacuran berhampiran laut, yang akan menerima sekantong wang untuk jasanya. Dia mengambil beg wang dan pergi ke dia, melintasi tujuh sungai untuk melakukannya. Selama hubungan mereka pelacur kentut. Selepas ini pelacur itu kepada Rabbi Eleazar: "Sama seperti gas ini tidak akan pernah kembali ke anus saya, Rabbi Eleazar tidak akan pernah ke syurga."

Hagigah 27a. Menyatakan bahawa rabbi tidak pernah boleh pergi ke neraka.

Baba Mezia 59b. Sebuah perdebatan rabbi Tuhan dan mengalahkan-Nya. tuhan mengakui rabbi itu memenangi perdebatan.

Gittin suhu 70. Para Rabbi mengajarkan: "Pada datang dari jamban (toilet outdoor) seorang lelaki tidak seharusnya hubungan seksual sampai ia telah menunggu cukup lama untuk berjalan setengah batu, kerana iblis dari jamban ini dengan dia untuk waktu itu, jika dia tidak, anak-anaknya akan epilepsi. "

Gittin 69b. Untuk menyembuhkan penyakit radang selaput dada ("penyakit selesema") seorang Yahudi harus "mengambil kotoran anjing putih dan uleni dengan balsam, tetapi jika ia mungkin dapat menghindarinya ia tidak boleh makan kotoran anjing kerana mengendur anggota badan."

Pesahim 111a. Hal ini terlarang bagi anjing, perempuan atau pokok kelapa untuk lewat antara dua orang, atau mungkin orang lain berjalan di antara anjing, perempuan atau pohon-pohon palem. bahaya khusus yang terlibat jika wanita sedang haid atau duduk di persimpangan jalan.

43b-44a Menahoth. Seorang lelaki Yahudi diwajibkan untuk mengucapkan doa berikut setiap hari: Terima kasih tuhan kerana tidak membuat saya seorang kafir, seorang wanita atau seorang hamba.

Tall Tales dari Holocaust Rom

Ini adalah dua awal "Holocaust" dongeng dari Talmud: Gittin 57b. Tuntutan bahawa empat bilion orang Yahudi dibunuh oleh orang Rom di bandar Bethar. Gittin 58a mendakwa bahawa 16 juta kanak-kanak-kanak Yahudi dibungkus gulungan dan dibakar hidup-hidup oleh orang Romawi. (Demografi Purba menunjukkan bahawa tidak ada 16 juta orang Yahudi di seluruh dunia pada saat itu, apalagi 16 juta kanak-kanak-kanak Yahudi atau empat bilion orang Yahudi).

A Penerimaan Mengungkap

Abodah Zarah suhu 70. Soalan itu diajukan kepada Rabbi apakah anggur yang dicuri di Pumbeditha boleh digunakan atau jika itu najis, kerana fakta bahawa para pencuri mungkin telah kafir (anggur menyentuh kafir akan membuat anggur yang najis). Rabbi mengatakan tidak perlu bimbang, bahawa wain dibenarkan untuk digunakan Yahudi kerana majoriti pencuri di Pumbeditha, tempat di mana anggur itu dicuri, adalah orang Yahudi. (Juga cf Gemara Rosh Hashanah 25b.).

Ritual Farisi

Erubin 21B. "Rabi Akiba berkata kepadanya," Berikan aku air untuk mencuci tangan saya. "

"Ini tidak akan cukup untuk minum," yang lain mengeluh, "akan hal itu cukup untuk mencuci tangan anda?"

"Apa yang boleh saya lakukan?" yang pertama menjawab, "ketika untuk mengabaikan kata-kata dari satu Rabbi pantas mati? Akan lebih baik bahawa aku sendiri harus mati dari sesuatu yang saya melanggar terhadap pendapat rakan-rakan saya "[Ini adalah ritual mencuci tangan dikutuk oleh Yesus dalam Matius 15: 1-9] ..

Pembunuhan dianjurkan oleh Talmud

Minor Perjanjian. Soferim 15, Peraturan 10. Ini adalah perkataan Rabi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Bahkan yang terbaik daripada semua orang kafir harus dibunuh").

Bahagian ini berasal dari bahasa Ibrani asli dari Talmud Babylon seperti dikutip oleh 1907 Jewish Encyclopedia, diterbitkan oleh Funk dan Wagnalls dan disusun oleh Isidore Singer, di bawah entri tersebut, "Gentile," (hal. 617).

Bahagian ini Talmud yang asli telah disembunyikan dalam terjemahan. Jewish Encyclopedia menyatakan bahawa, "... dalam membaca pelbagai versi telah diubah," Yang terbaik di antara orang Mesir 'yang umumnya diganti. " Dalam versi Soncino: "yang terbaik dari yang kafir" (Minor Perjanjian, Soferim 41a-b].

Israel setiap tahun mengambil bahagian dalam ziarah kebangsaan ke makam Simon ben Yohai, untuk menghormati ini rabi yang menganjurkan kemusnahan non-Yahudi. (Tekan Yahudi, 9 Jun 1989, hal 56B).

Di Purim, 25 Februari 1994, pegawai tentera Israel Baruch Goldstein, seorang Yahudi ortodoks dari Brooklyn, membantai 40 warga awam Palestin, termasuk kanak-kanak, sementara mereka berlutut dalam doa dalam masjid. Goldstein adalah murid dari Brooklyn Rabi Meir Kahane an, yang mengatakan kepada CBS News bahawa ajaran bahawa orang Arab adalah "anjing" berasal "dari Talmud." (CBS 60 Menit, "Kahane").

Universiti Prof Jerusalem Ehud Sprinzak dijelaskan falsafah Kahane dan Goldstein: "Mereka percaya akan tuhan bahawa mereka melakukan keganasan terhadap Goyim, istilah Ibrani untuk non-Yahudi." (NY Daily News, 26 Februari, 1994, hal 5).

Rabbi Yitzhak Ginsburg menyatakan, "Kita harus mengakui bahawa darah Yahudi dan darah seorang Goy bukan hal yang sama." (NY Times, 6 Jun 1989, p.5).

Rabi Yaacov Perrin berkata, "Satu juta orang Arab tidak patut kuku Yahudi." (NY Daily News, 28 Februari 1994, hal.6).

Doktrin Talmud: Non-Yahudi bukan Manusia

Talmud secara khusus mendefinisikan semua yang bukan orang Yahudi sebagai binatang non-manusia, dan khususnya dehumanizes bangsa-bangsa lain tidak menjadi keturunan Adam. Berikut adalah beberapa bahagian Talmud yang berkaitan dengan topik ini.

Kerithoth 6b: Penggunaan Minyak urapan. "Rabbi kami telah mengajarkan: Dia yang menuangkan minyak urapan di atas lembu atau kapal tidak bersalah, jika lebih dari kafir (Goyim) atau mati, dia tidak bersalah Hukum yang berkaitan dengan lembu dan kapal yang tepat, sebab ada tertulis. : "Setelah daging manusia (Adam), harus tidak dituangkan (Kel 30:32]); dan lembu dan kapal yang bukan manusia (Adam).

"Juga berkaitan dengan orang mati, [adalah masuk akal] bahawa ia dikecualikan, kerana selepas kematian satu disebut mayat dan bukan manusia (Adam) Tetapi mengapa adalah salah satu dikecualikan dalam kes orang yang kafir (Goyim), mereka tidak. ? dalam kategori manusia (Adam) No, ada tertulis: "Dan kamu domba-Ku, domba gembalaan-Ku, adalah manusia" (Adam); [Yehezkiel 34:31]: Anda disebut manusia (Adam) tetapi kafir (Goyim) tidak disebut manusia (Adam). "

Pada bahagian sebelumnya, para rabbi yang membahas sebahagian daripada undang-undang Musa yang melarang melaksanakan minyak suci untuk laki-laki.

Talmud menyatakan bahawa itu bukanlah dosa untuk melaksanakan minyak suci untuk bangsa-bangsa lain, kerana bangsa-bangsa lain yang bukan manusia (iaitu yang bukan dari Adam).

Contoh lain dari 61A Yebamoth Perjanjian: "Itu mengajarkan:" Dan demikian pula R. Simeon ben negara Yohai (61A) bahawa kubur orang kafir (Goyim) tidak memberi kenajisan Lewi oleh Ohel [berdiri atau membongkok di atas kubur], untuk dikatakan, "Dan kamu domba-domba saya domba gembalaan-Ku, adalah laki-laki (Adam), [Yehezkiel 34:31], anda disebut laki-laki (Adam), tetapi orang-orang musyrik tidak laki-laki disebut (Adam)".

Lama menyatakan hukum Perjanjian Musa yang menyentuh mayat manusia atau makam seorang kenajisan mengajarkan manusia untuk orang-orang yang menyentuhnya. Tapi Talmud mengajarkan bahawa jika seorang Yahudi menyentuh kubur seorang kafir, orang Yahudi tidak diberikan najis, kerana bangsa-bangsa lain bukan manusia (bukan Adam).

Dari 114b Baba Mezia: "" Seorang imam Yahudi berdiri di kubur. Ketika ditanya mengapa ia berdiri di sana jelas melanggar undang-undang Musa, ia menjawab bahawa hal itu dibenarkan, kerana undang-undang hanya melarang orang Yahudi datang ke dalam kenalan dengan kubur manusia (Adamites), dan ia berdiri di sebuah kubur kafir. Untuk itu telah diajarkan oleh Rabbi Simon ben Yohai: 'The kubur orang kafir [Goyim] tidak menajiskan. Sebab ada tertulis, 'Dan kamu domba-domba-Ku, domba padang rumput saya, adalah laki-laki (Adam)' (Yehezkiel 34:31); kamu hanya dilantik laki-laki (Adam) ".

Yehezkiel 34:31 adalah teks bukti dugaan Alkitab berkali-kali dikutip dalam tiga bahagian sebelum ini Talmud. Tapi Yehezkiel 34:31 sebenarnya tidak menyokong idea-idea Talmud bahawa bangsa Israel hanya manusia. Apa ini, rabbi rasis anti-non-Yahudi dan ideologi telah dilakukan dalam menegaskan absurditas sebelumnya tentang bangsa-bangsa lain adalah memutarbelitkan sebuah bahagian Perjanjian Lama untuk membenarkan kefanatikan mereka.

Dalam Berakoth 58a Talmud menggunakan Yehezkiel 23:20 sebagai bukti status sub-manusia kafir. Hal ini juga mengajar bahawa setiap orang (bahkan orang Yahudi) yang menyatakan ajaran Talmud tentang non-Yahudi pantas mati, kerana menampakkan itu membuat murka orang kafir dan menyebabkan penindasan Yahudi.

Kutipan Talmud dari kitab suci dari Yehezkiel sebagai "teks-bukti" adalah munafik, kerana bahagian ini tidak membuktikan bahawa bangsa-bangsa lain adalah binatang. Sebahagian dari Yehezkiel hanya mengatakan bahawa beberapa orang Mesir memiliki organ kelamin besar dan pembebasan berlebihan. Ini tidak dengan cara apapun membuktikan atau bahkan mengandungi erti bahawa orang Mesir yang dirujuk haiwan dalam Alkitab dianggap. Sekali lagi, Talmud telah memalsukan Alkitab dengan cara penafsiran terdistorsi.

Talmud lain bahagian yang menjelaskan pada Yehezkiel 23:20 dalam mod rasis adalah: Arakin 19b, 25b Berakoth, niddah 45a, Shabbath 150a, Yebamoth 98a. Selain itu, teks asli Sanhedrin 37A berlaku persetujuan Tuhan hanya untuk menyelamatkan kehidupan Yahudi (cf. Hesronot Ha-shas, Cracow, 1894).

Moses Maimonides: Advokat dari Pembasmian

Kita sekarang akan menyemak komentator pasca-Talmud Rambam (Musa Maimonides). Ini "bijak" dihormati mengajarkan bahawa orang Kristian harus dibasmi. Dia memiliki perawakan tertinggi dalam agama Yahudi:

"Musa Maimonides dianggap codifier dan ahli falsafah terbesar dalam sejarah Yahudi. Ia sering sayang disebut sebagai Rambam, selepas inisial nama dan tajuk, Rabenu Moshe Ben Maimon," kami Rabi, Musa bin Maimon "[. Maimonides "Prinsip, diedit oleh Aryeh Kaplan, Persatuan Jemaah Ortodoks Yahudi Amerika,, hal 3].

Ini adalah apa yang Maimonides (Rambam) mengajarkan tentang menyelamatkan nyawa orang, terutama mengenai menyelamatkan hidup orang kafir dan Kristian, atau bahkan orang-orang Yahudi yang berani menolak "inspirasi ilahi" dari Talmud:

Maimonides, Mishnah Torah, (Moznaim Publishing Corporation, Brooklyn, New York, 1990, Bab 10, Inggeris Translation), hal 184: "Oleh kerana itu, jika kita melihat seorang penyembah berhala (kafir) yang hanyut atau tenggelam di sungai, kita tidak harus membantu dia Jika kita melihat bahawa hidupnya dalam bahaya, kita tidak boleh menyelamatkannya .." Mesej Ibrani dari edisi 1981 Feldheim dari Mishnah Taurat negara ini juga.

Segera setelah peringatan Maimonides 'bahawa itu adalah kewajipan bagi orang Yahudi tidak menyimpan kafir tenggelam atau binasa, ia memberitahu kita tugas Talmud orang Yahudi terhadap Kristian, dan juga terhadap orang-orang Yahudi yang menolak Talmud. Maimonides, Mishnah Torah, (Bab 10), hal 184:

"Ini adalah Mitzvah [kewajipan agama], namun, untuk membasmi pengkhianat Yahudi, minnim, dan apikorsim, dan menyebabkan mereka untuk turun ke jurang kehancuran, kerana mereka menyebabkan kesulitan orang Yahudi dan goyangan orang menjauh dari Tuhan, sebagai Yesus dari Nazareth dan murid-muridnya, dan Tzadok, Baithos, dan mahasiswa mereka Mei nama busuk jahat .. "

Komen Penerbit Yahudi yang menyertai laporan sebelumnya menyatakan Maimonides bahawa Yesus adalah contoh min (jamak: minnim).

Komen itu juga menyatakan bahawa pelajar Tzadok ditakrifkan sebagai orang Yahudi yang menolak kebenaran Talmud dan yang hanya menjunjung tinggi undang-undang bertulis (iaitu Perjanjian Lama).

Menurut Prinsip Maimonides ', hal 5, Maimonides "selama dua belas tahun mengekstrak setiap keputusan dan undang-undang dari Talmud, dan menetapkan mereka semua menjadi 14 kelantangan sistematik pekerjaan ini akhirnya selesai pada tahun 1180, dan disebut Mishnah Torah, atau." Kod Taurat. "

Maimonides mengajarkan pada bahagian lain dari Taurat Mishnah yang kafir bukan manusia: "Manusia sendiri, dan tidak kapal, boleh kontrak kenajisan oleh pengangkutan ... Mayat kafir, bagaimanapun, tidak menyampaikan kenajisan oleh membayangi ..... seorang bukan Yahudi tidak kenajisan kontrak mayat, dan jika menyentuh kafir, membawa, atau membayangi mayat dia sebagai orang yang tidak disentuh.

"Untuk apa ini seperti ini adalah seperti binatang yang menyentuh mayat atau membayangi itu Dan ini berlaku tidak hanya bagi kecemaran mayat tetapi untuk jenis lain kenajisan:? .. Baik kafir mahupun ternakan terdedah kepada kenajisan apapun" (Kod Maimonides, jilid 10,. Diterjemah oleh Herbert Danby, Yale University Press, New Haven,, 1954 hlm 8-9).

Maimonides, Mishneh Taurat, Hilchot Rotze'ach 2:11: "Seorang Yahudi yang membunuh seorang kafir benar tidak dijalankan dalam mahkamah itu mengatakan dalam Keluaran 21:14, 'Jika skim sesama manusia terhadap manusia dan membunuh. orang sengaja, membawanya pergi dari altar dan membunuhnya. " Tetapi bukan Yahudi suatu tidak dianggap manusia, dan bahkan lebih dari itu, seorang Yahudi tidak dijalankan untuk membunuh seorang kafir tidak benar. "

The Schindler's List Kutipan

Talmud (iaitu, Talmud Babylon) teks Sanhedrin 37A menyekat tugas untuk menyelamatkan hidup hanya untuk menyelamatkan kehidupan Yahudi.

Arahan pada sensor Ibrani, yang ditulis oleh orang Yahudi sendiri (Hesronot Ha-shas), mencatatkan bahawa beberapa teks Talmud menggunakan frasa universalis:

"Siapa pun yang menghancurkan kehidupan manusia satu ... itu seolah-olah dia menghancurkan seluruh dunia, dan sesiapa memelihara kehidupan satu manusia ... itu seolah-olah ia telah mempertahankan seluruh dunia."

Namun, mata Hesronot Ha-shas bahawa ini bukan kata-kata otentik dari Talmud yang asli.

Dengan kata lain, rendering universalis dahulu bukan teks otentik dari Talmud dan dengan demikian, misalnya, versi universalis yang Steven Spielberg dalam filem terkenal, Schindler's List disebabkan oleh Talmud (dan yang menjadi motto filem di poster dan dalam iklan), adalah tipuan dan merupakan propaganda yang bertujuan untuk memberikan humanistik gloss ke Talmud yang, dalam esensinya, rasis dan sastera benci chauvinis.

Dalam teks, otentik Talmud asli itu menyatakan bahawa "sesiapa mempertahankan satu jiwa Israel, seolah-olah ia telah mempertahankan seluruh dunia" (penekanan diberikan). Hukuman teks otentik Talmud hanya menyelamatkan kehidupan Yahudi.

Penipuan Yahudi dan penipuan

Tanggapan para rabbi ortodoks untuk dokumentasi mengenai perkauman dan kebencian dalam teks-teks suci mereka adalah hanya untuk berani berbohong, sesuai dengan Talmud's Kamma 113a Baba yang menyatakan bahawa orang-orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan ("dalih") untuk mengelakkan seorang kafir.

Simon Wiesenthal Center, sebuah multi-juta dolar pusat propaganda rabbi dihantar Rabbi Daniel Landes pada tahun 1995 untuk menafikan bahawa Talmud dehumanizes non-Yahudi. "Ini membusuk mengucapkan," katanya. Bukti-Nya? Mengapa, firman-Nya, tentu saja.

Berbohong untuk "mengelakkan seorang kafir" mempunyai warisan panjang dalam agama Yahudi. Ambil contoh perdebatan Talmud abad ke-13 di Paris antara Nicholas dari Donin, seorang Yahudi yang masuk Kristian, yang Hyam Maccoby mengakui telah "pengetahuan yang baik tentang Talmud" ("Orang-orang Yahudi di Mahkamah," hal 26) dan Rabbi Yehiel. Yehiel tidak berada di bawah ancaman kematian, kecederaan tubuh, penjara atau denda. Namun, ia berani berbohong selama perdebatan.

Ketika ditanya oleh Donin apakah ada serangan terhadap Yesus dalam Talmud, Yehiel membantah bahawa ada apa-apa. Donin, seorang sarjana Ibrani dan bahasa Aram, tahu ini tidak benar. Hyam Maccoby, seorang komentator Yahudi abad ke-20 pada perdebatan, membela Rabbi Yehiel terbaring dengan cara ini:

"Persoalannya mungkin akan diminta, bagaimanapun, apakah Yehiel benar-benar percaya bahawa Yesus tidak disebutkan dalam Talmud, atau apakah beliau telah mengemukakan ini sebagai cara cerdas dalam situasi putus asa di mana ia menemukan dirinya ... Itu pasti akan dimaafkan dari rabbi untuk mencuba beberapa justifikasi di mana ia tidak sepenuhnya percaya, untuk mengelakkan proses kezaliman seperti oleh satu budaya agama terhadap yang lain. " (Maccoby, "Orang-orang Yahudi di Mahkamah," hal 28).

Ini adalah bagaimana penolakan Yahudi kewujudan teks Talmud kebencian dibenarkan untuk hari ini. Sebuah kata hebat untuk Yahudi berbohong adalah menyihir ("pembenaran") dan dianggap "dimaafkan", sementara ada pengawasan dari kitab suci Yahudi oleh penyelidik Kristian ditandakan sebagai "kezaliman meneruskan."

No comments:

Post a Comment